wtorek, 15 lipca 2014

LIFESTYLE:Wakacyjny niezbędnik filmowy

Czy wy też, podobnie do mnie, macie aż tak duży problem ze znalezieniem jakiegoś dobrego filmu? Większość ostatnich wyborów zakończyła się wyłączeniem po pierwszych piętnastu minutach. Albo mój gust bardzo się wyostrzył, albo wytwórniom po prostu kończą się pomysły. Nic dziwnego, wszystkie scenariusze i wątki po tak licznych adaptacjach, są już nudne i oklepane.
Dzisiaj chciałbym polecić wam kilka filmów, które nie są może genialne (za takie uważam chyba tylko dzieła oparte na powieściach Stephena Kinga), ale bardzo przyjemnie spędza się przy nich czas. Dodać do nich znajomych i wielka miskę popcornu? Udany wieczór gwarantowany!:)



1. MILLEROWIE






Sam film po opisie nie zachęcił mnie do obejrzenia, ale pewnego wieczoru z przyjaciółka postanowiłyśmy, że zaryzykujemy i... śmiało mogę powiedzieć, że to jedna z lepszych komedii, które widziałam! Opowiada o handlarzu narkotyków, który zostaje okradziony i musi przyjąć pewne trudne zlecenie, przewieźć przez granicę "malutka" porcję narkotyków. Wydaje się to niewykonalne do momentu, gdy zauważa, że nikt nie jest zbyt podejrzliwy w stosunku do rodzin z dziećmi...postanawia więc wynająć sobie swoją własną rodzinkę i z nimi wyruszyć do Meksyku!
Film lekki, przyjemny. Były momenty, kiedy zaśmiewalysmy się obie do łez, naprawdę polecam!


2.CZAROWNICA





Współczesna adaptacja znanej (i lubianej) bajki pt. "Śpiąca Królewna". Chyba wszyscy znamy historię o małej księżniczce, na którą zła czarownica rzuciła straszliwą klątwę i od wiecznego snu mógł ocalić ją tylko pocałunek prawdziwej miłości. Ten, kto spodziewa się pięknej, romantycznej historii; może być bardzo zaskoczony. "Czarownica" ukazuje tą dziecięcą baśń z zupełnie innej strony. Czy gorszej? Mnie film bardzo się podobał. Duży plus za niebanalność i oryginalne podejście ze strony reżysera. :)


3.I, ŻE CIĘ NIE OPUSZCZĘ





Nie mogło w tym poście zabraknąć jednego z moich ulubionych "wyciskaczy łez". Od razu mówię, że panowie mogą nie być zainteresowani historią miłości, która nigdy się nie kończy. Chciałabym przybliżyć wam nieco fabułę, ale nie przychodzi mi do głowy nic, co nie zdradzałoby końcówki filmu...a nie chcę odbierać Wam przyjemności oglądania...
Powiem tylko, że do tej ekranizacji powracałam kilka razy i za każdym budzi we mnie ogromne emocje. Idealna na romantyczny wieczór z chłopakiem. :)


4.PAMIĘTNIK






Pisząc o poprzednim filmie, nie mogłam nie wspomnieć też o tym. Długo zwlekałam z obejrzeniem, nawet nie wiem czemu...w końcu pewnej nocy znalazłam chwilkę czasu, by poznać historię kobiety chorej na alchajmera, która nie pamięta już niczego, nawet swojej rodziny. Jej mąż spędza z nią każdy dzień i od nowa dzieli się piękną, romantyczną opowieścią o miłości; której oboje doświadczyli. Bardzo poruszający i skłaniający do myślenia. Z pewnością obejrzę jeszcze nie raz!


5.WŁADCA PIERŚCIENI






Albo kochana, albo znienawidzona. O czym mowa? O całej serii adaptacji książek J.R.R. Tolkiena. Ja zdecydowanie należę do tych pierwszych. Za każdym razem filmy przenoszą mnie w zupełnie inną rzeczywistość, pełną elfów, krasnali i rozmaitych cudów. Chociaż dobrze znam fabułę i zakończenie (książki też przeczytałam, jeszcze lepsze niż ich ekranizacje!) z napięciem śledzę losy młodego Hobbita, od którego zależą losy całego świata. Historia wciąga, trudno się od niej oderwać...a nasz świat w porównaniu do "Śródziemia" wydaje się szary, nudny i ponury. 


6.LOL





Lekki, przyjemny film skierowany bardziej do żeńskiej części widowni. Opowiada o nastolatce, która radzi sobie (lub nie) z problemami okresu dojrzewania. Świetnie nadaje się na babski wieczór z przyjaciółkami. Nie jest to może dzieło sztuki, ale z chęcią obejrzalabym raz jeszcze...albo nawet kilka razy.:)


7.CZARNY ŁABĘDZ





Tutaj coś dla wielbicieli ciężkich, "psychologicznych" filmów, które skłaniają do myślenia. Historia dziewczyny, której największym pragnieniem była główna rola w przedstawieniu baletowym. Presja, pod którą żyje bohaterka jest przyczyną wielu problemów i niewytłumaczalnych zdarzeń...lecz czy nie są one wszystkie zaledwie wytworem wyobraźni? Obejrzyjcie i sprawdźcie sami, bardzo polecam!




8.DUŻE DZIECI






Przezabawna komedia o pięciu przyjaciołach z dzieciństwa, którzy spotykają się w dorosłym życiu i wracają wspomnieniami do czasów młodości. Film bardzo wciąga i potrafi poprawić humor po nawet najgorszym dniu. Nie zrażajcie się nieco nudnawym początkiem pierwszej części, potem akcja się rozkręci! A najlepiej tak, jak ja...zacznijcie oglądać od drugiej! :)




9.KWIAT PUSTYNI





To akurat każdy już chyba oglądał, a jeśli nie, koniecznie musi nadrobić zaległości! A zaległości są ogromne, bo to naprawdę świetny film. Czy ktoś z Was zdaje sobie sprawę, jak wygląda życie kobiet w innych kulturach? Waris Dirie, urodzona w Somalii modelka poprzez swoją powieść (na której podstawie powstał później ten film) opowiada historię swojego życia, dzieli się ciężkimi wspomnieniami z okresu dzieciństwa i wczesnej dorosłości.
Dobrze radzę wyposażyć się w chusteczki, przynajmniej tym, którzy są wrażliwi na krzywdę i cierpienie innych ludzi.



10.MILCZENIE OWIEC





Kolejny film, którego za nic w świecie nie chciałam obejrzeć, a w którym później tak bardzo się zakochałam. Opowiada o młodej agentce, która zwraca się z prośbą o pomoc do seryjnego mordercy. Razem próbują rozwiązać zagadkę i odnaleźć groźnego przestępcę obdzierającego swoje wszystkie ofiary ze skóry. Historia tak bardzo mi się spodobała, że sięgnęłam po inne jej części, między innymi "Hannibala" i "Czerwonego smoka".
P.S. Anthony Hopkins i jego gra aktorska naprawdę zasługują na pochwałę!



♥♥♥
Jak widzicie, starałam się zgromadzić tu naprawdę różne rodzaje filmów; żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Horrorów nie trawię, nie oglądam i nigdy nie będę zamieszczała w takiego typu postach, uprzedzam tym od razu wszelkie zażalenia!

Na co czekacie? Wkładajcie popcorn do mikrofalówki i zabieramy się za oglądanie! Będę z wami duchem. :)

M. 



2 komentarze:

  1. Osobiście polecam z tych filmów tylko Kwiat Pustyni i Milczenie Owiec. Reszta dobra dla 16-17 latków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmy, które tutaj podają zachaczaja o różne kategorie, zarówno wiekowe, jak i tematyczne. Ciesze się więc, że udało Ci się znaleźć coś dla siebie. Pozdrawiam:)
      M.

      Usuń